kategorie:

wszystkie (870) zabawy (581) krzyżyki (573) mix technik (153) kartki (127) ogólnie (46) szydełko (36) hardanger (34) szyte (28) druty (18) Wielkanoc 2020-2021 (13) Wielkanoc 2022-2023 (9) Sampler (7) makrama (5)

poniedziałek, 9 czerwca 2014

Dżentelmen w kapeluszu

to stary gnom, czyli baśniowa istota o niewielkim wzroście. I to by się zgadzało, bo ten mój ma raptem 9 cm i to w kapeluszu ;) Narysował go J.B.Monge a firma Neocraft przerobiła na schemat do wyszywania. Malusie krzyżyki stawiało się przyjemnie, natomiast przy backstitchach trzeba było się mocno wpatrywać w schemat. Kontury te nie należą do najprostszych i rzadko kiedy trafiają w dziurki wyznaczone przez splot tkaniny.


materiał len 20ct. beżowy
nici mulina Ariadna + nitka metalizowana złota
czas 11,5 godz.
 rozmiar 47 x 69 krzyżyków


Jeszcze zdjęcia tamborkowe i porównanie haftu bez backsticzów i z nimi:




To chyba nie jest mój ostatni haft tego typu, bo choć okropnie czasochłonny, to jednak efekt jest niesamowity. Zaręczam, że gnomik lepiej wygląda w ramce, niż na moim zdjęciu. Wiecie, fotograf ze mnie marny, sprzęt też nie najwyższych lotów, do tego w szybce albo wszystko się odbija, albo wychodzi za ciemno. Na przykład nie umiem pokazać skrzących się złotem elementów (klamra na kapeluszu, guziki na kamizelce, marynarce/fraku/surducie i mankietach) a szkoda, bo w słońcu błyszczą  wspaniale.


***

Długo się zastanawiałam, czy jechać z rodzinką nad morze, ostatecznej decyzji jeszcze nie podjęłam - wyjazd jest we wtorek o 22-iej więc jest jeszcze trochę czasu na zastanowienie się. Gdybym tu nie zaglądała, tzn. że jednak wymiękłam i uległam namowom siostrzenicy. Jeśli mi się uda namierzyć jakieś wi-fi nad Bałtykiem, to zajrzę na Wasze blogi (choć z komentowaniem z komórki to ja nie wiem czy sobie poradzę) oraz  sprawdzę, czy może mi się powiodło w jakiejś zabawie blogowej. W przeciwnym razie będę on-line w okolicach 23 czerwca.


***

Wszystkim serdecznie dziękuję za pozostawione przemiłe słowa pod poprzednim postem. Cieszę się bardzo, że szmatka sensoryczna przypadła Wam do gustu :) 

Do następnego razu. Buziaki!
:)



36 komentarzy:

  1. Świetny! Efekt backstitchy ogromny. Perfekcyjna praca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Prawda, cała moc backstitchy na tym hafcie widać.

      Usuń
  2. Ja bym się nie zastanawiała z tym morzem, gdyby jakaś siostrzenica nalegała! Ale nie mam siostrzenicy : ( córka już dawno ze mną nie jeździ, więc nie mam z kim się wybrać : (
    Jeśli sie zdecydujesz, a myślę, że tak właśnie będzie, to życzę wspaniałego wypoczynku!
    Kapelusznik wspaniały, ramka fantastycznie dobrana! Aż jestem ciekawa, gdzie taką dorwałaś...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ją w domu od wielu lat. Kupiłam ją na wiele lat przed rozpoczęciem przygody z rękodziełem. Aniu, nie umiem odpowiedzieć na Twoje pytanie...
      Ale zdradzę Ci, że aż do momentu włożenia tego gnoma do tej ramki, strasznie mi się ona nie podobała. Po prostu i ramka, i kapelusznik czekali na siebie :)

      Usuń
    2. TAK! Byli dla siebie stworzeni :)))

      Usuń
  3. Fajny ten przystojniak z fajką.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super dżentelmen! Powalający po prostu :-)
    Nad morze? jedź, jedź - zawsze troszkę odpoczniesz i dystansu nabierzesz :-) gdybym tylko mogła... już bym była :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo sympatyczny gnomik, ramka pasuje do niego idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj Viola super ten gnom a ramka idealna dla niego. Wspaniale pasują do siebie gnom i ramka wręcz bym powiedziała idealnie. A z morzem to jak siostrzenica prosi to się nie zastanawiaj jedź, wypoczywaj, łap jod a i może bursztynki nazbierasz ;) Pozdrowionka i miłego wypoczynku.

    OdpowiedzUsuń
  7. No wymiotka z tym gnomikiem... Ale elegancki i bajerancki to jegomość... Powodzenia życzę, i choć też się zdecydowałam wystartować, to nie wybaczyłabym komisji, gdyby to ten uroczy skrzacior nie wygrał! Kciukasy zaciśnięte!

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny hafcik! Warty kazdego trudu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały Dżentelmen te wzory naprawdę wciągają jak się raz zacznie nie sposób się oderwać, oj wiem coś o tym :) Twoje wykonanie to prawdziwe mistrzostwo!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Prawdziwy dżentelmen, super hafcik :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uroczy ten dżentelmen :))) Życzę powodzenia i trzymam mocno kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uroczy ten dżentelmen :))) Życzę powodzenia i trzymam mocno kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam tego "skrzata" ;) Wygląda super, nawet bez tych mieniących się elementów! Udanego wypoczynku i powodzenia w wyzwaniach! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Gnomik jest boski! Życzę z całych sił powodzenia w wyzwaniu i udanego wypoczynku nad morzem - pewnie, że jedź!:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow, przesympatyczny gnomuś :)
    Pogoda cudna, wykorzystuj i jedź odpoczywać :) Udanego wczasowania!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny haft i przez kreskę na pewno czasochłonny. Fajnie dobrana ramka, jeszcze podkreśla urok Gnoma :) Nad morze wyruszaj choćby dziś, jeśli tylko masz ochotę :) Odpoczynku, spokoju i sloneczka, żeby Cię pięknie opaliło!

    OdpowiedzUsuń
  17. Choć mały to przystojniak z niego nie lada jaki! Ramkę dobrałaś idealnie!
    Ty się Violu nie zastanawiaj, pogoda jak w tropikach, to tylko nad morze :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Violu ten facet jest boski :))) A ta ramka też idealnie dobrana. Jakbyś jednak wymiękła to życzę udanego wypoczynku :)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny gnom a oprawa dobrana ze smakiem. Sama chciałabym i mam w planach tę serię wyhaftować. pozdrawiam słonecznie

    OdpowiedzUsuń
  20. Ohhh neocraft! I moje ukochane skrzaciki :)
    oczywiście jak dla mnie rewelacja! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ach ależ rewelacyjny no fantastyczny jest

    OdpowiedzUsuń
  22. No pięknie ! i jaka super ramka , widzę ,że grono fanek neocraftu rośnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. No pięknie ! i jaka super ramka , widzę ,że grono fanek neocraftu rośnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Co za uroczy gnomik :) A kontury wyszły Ci idealnie :) Podziwiam jak zawsze cierpliwość i umiejętności :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny haft choć dla mnie to bardziej hobbit niż gnom.
    Pozdrawiam i zapraszam
    www.manufakturakotekann.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. O kurczę, dawno żaden haft mnie nie zaczarował. Już mam sporą przerwę w krzyżykowaniu, trochę prac rozgrzebanych, ale tego Gonomiczka MUSZĘ wyszyć. Bo pęknę!

    OdpowiedzUsuń
  27. Super!! jest boski, a jak rewelacyjnie ramkę dobrałaś!

    OdpowiedzUsuń

Każde Twoje słowo jest dla mnie cenne :)