kategorie:

wszystkie (869) zabawy (580) krzyżyki (572) mix technik (153) kartki (127) ogólnie (46) szydełko (36) hardanger (34) szyte (28) druty (18) Wielkanoc 2020-2021 (13) Wielkanoc 2022-2023 (9) Sampler (7) makrama (5)

wtorek, 29 maja 2012

Dictionnaire manuel


czyli Podręczny słownik, chociaż tak właściwie wpis będzie dotyczył okładki, którą przygotowałam na słownik francusko-polski.



To mój projekt do konkursu "W 80 dni dookoła świata" u Zimnej29.
W pewnym momencie w zabawie złagodzono regulamin i wzięto pod uwagę podróż marzeń... a moim marzeniem jest podróż do Francji. Może kiedyś się ziści, wszak nie jest to kraj na drugim końcu świata ;)
Tymczasem starusieńki słownik (z 1963 r.) zyskał nową obwolutę, oryginalna zniszczona była okropnie, co widać na poniższym zdjęciu z chwili przygotowań:



Uwielbiam brzmienie języka francuskiego, to dla mnie jak najlepsza muuuuzyka. Padło na słownik, bo w podróży do obcego kraju na pewno musiałby mi towarzyszyć a takiego słownika nie wstydziłabym się pokazać światu :)
Jestem szczęśliwa, że udało mi się doprowadzić projekt do końca, tym bardziej, że jest unikatowy.
Wyszywałam nie na kanwie, ale na materiale, z którego robi się rolety okienne, a że miał odpowiednie wymiary i strukturę kanwy, postanowiłam go wykorzystać. Najpierw zrobiłam w zwykłym programie graficznym projekt:



Później znalazłam w sieci malutką La Tour Eiffel i powiększyłam ją, by pasowała na przód okładki. Część napisów wymyśliłam sama a część wygenerował mi program. Wykorzystałam dwa ściegi: przewlekany i backstitch oraz cztery kolory muliny Ariadna. Dla wzmocnienia na rogach okładki przykleiłam sztuczną skórę obiciową (próbki z jakiegoś sklepu meblarskiego). Umieściłam też dwie daty: rok wybudowania paryskiej wieży oraz bieżący rok - na pamiątkę powstania okładki.

I oto jak udało mi się przenieść projekt graficzny do rzeczywistości:






Podoba się Wam moje podejście do tematu Podróż Marzeń? Z góry dziękuję za ewentualne zagłosowanie na moje małe dzieło tu na blogu Zimnej29.

Okładkę wysyłam też do Titanii na gorący twórczy weekend.

Dziękuję za ciepłe słowa, które zostawiacie pod moimi postami :)

31 komentarzy:

  1. przecudna okladeczka a jeszcze na dokladke wlasnego projektu

    OdpowiedzUsuń
  2. Podejście do tematu podoba się bardzo! Okładka jeszcze bardziej. Cudny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  3. to jest dopiero dzieło......

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przyjemny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe! Cudowny i bardzo pomysłowy projekt!

    http://anek73.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. wow, piewszy raz coś takiego widze, ale czadowy projekt! zaskoczyłaś mnie! jak fajnie i własnoręcznie mozna ozdobic słownik! świetny haft!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pieknie wygląda, wielkie brawa za wykonanie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. świetna okładka, coś nowego, oryginalnego! super:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Suuuper! Oryginalny pomysł i wykonanie :-) A ponieważ i ja kocham Francję jest mi szczególnie bliski :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały pomysł , super wykonanie:}

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe podejście, nie ma co :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super! Bardzo podoba mi się Twoje podejście do kwestii materiału i wykorzystanie tkaniny przeznaczonej do innego celu. Świetny pomysł na wykorzystanie próbek skóry jako zabezpieczenie narożników. Do tego własny projekt i niezwykłe dzieło gotowe :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Kochana, przeszłaś samą siebie :) Pomysł i wykonanie pierwsza klasa!!! PODZIWIAM!

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna okładka na słownik, gratuluję pomysłu:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Okładka bardzo mi sie podoba ,ciekawe jak ja umocowałas, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. pomysłowa okładka:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł i wykonanie :-) Życzę powodzenia w konkursie :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Pomysł na okładkę rewelacyjny a wykonanie przecudne:) Piękne wykonanie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super okładka:) A hafciki :śliczne:)

    OdpowiedzUsuń
  20. gratulacje okładka świetna i pomysłowa :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super pomysł!!! I piękne wykonanie. Oj moim marzeniem tez Francja a może kiedyś się ziści. Trzymam kciuki za realizację Twojej wymarzonej podróży :))

    OdpowiedzUsuń
  22. Całość przeogromnie mi się podoba, projekt i wykonanie super!!!Takie prace powinny napawać dumą , a ja doceniam trud, który daje takie rezultaty! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. niesamowity efekt, rewelacyjny pomysł, jestem pod wrażeniem... pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny projekt i świetne wykonanie. Bardzo mi się spodobało.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo wszystkim dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  26. świetny i pomysłowy projekt, podobał mi się najbardziej ze wszystkich prac zgłoszonych w konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. haftyśko :) dziękuję za głos oddany na moją pracę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak dla mnie lepsza niż oryginał :-)

    OdpowiedzUsuń

Każde Twoje słowo jest dla mnie cenne :)