kategorie:

wszystkie (869) zabawy (580) krzyżyki (572) mix technik (153) kartki (127) ogólnie (46) szydełko (36) hardanger (34) szyte (28) druty (18) Wielkanoc 2020-2021 (13) Wielkanoc 2022-2023 (9) Sampler (7) makrama (5)

wtorek, 27 października 2015

Twórcze Inspiracje 6/2015

dotarły do mnie kilka dni temu, ale nie chciałam recenzji robić bez zagłębienia się w lekturę (choćby niektórych tematów). Specjalnie też omijałam wszelkie blogowe wpisy poświęcone tej gazetce - nie chciałam się zasugerować niczyją opinią.

Cały numer poświęcony jest tematyce świąteczno-zimowej, to chyba dobrze, skoro właśnie się zbliżamy do tego okresu.

Okładka z listą technik prezentowanych w środku. Niby dobrze, tylko zgrzyta mi trochę to angielskie nazewnictwo. Szkoda, bo ponoć "Polacy nie gęsi....." 




W moim odczuciu na prowadzenie wysuwają się Bombki. Ale nie wszystkie, tylko te zrobione przy pomocy mas strukturalnych i utwardzonych tkanin/nici. Czas najwyższy wymyślić polską nazwę dla tej techniki. Bogato to wygląda:


 


Nowością, która może zainteresować osoby dziergające (choć dla nich, to może żadna nowość) jest pokazanie splotów typowych dla robótek na drutach, możliwych do zrobienia szydełkiem. "Drutełko" - o matkoo, brzmi okropnie. Ale Czapki prezentują się dobrze:




Wiadomo, że z największą ciekawością kieruję się na stronę z propozycjami haftu krzyżykowego. I co tutaj mamy? Całkiem sympatyczne Ptaszki, Reniferka, Mikołajka. I aż dwa rozczarowania. Znowu to tylko symulacja komputerowa - eh... oj, oj, oj... A do tego pod schematami błędnie podano rozmiary w krzyżykach. Ja zawsze sprawdzam i przeliczam, właśnie po to by uniknąć ewentualnych przykrych niespodzianek z powodu czyjejś niekompetencji. Na Reniferka mam nawet ochotę, tylko muszę coś z tym jego nochalem zrobić, bo coś mi w nim nie pasuje:




Znalazły się też propozycje dla młodych twórców i tych najmłodszych, którym dorośli będą musieli trochę pomóc. W każdym razie zabawa może być świetna przy tworzeniu Skrzata z szyszki i Zawieszek filcowych:




Koraliki mam, filc mam, szyszki mam, coś czuję, że zrobię z Oliwką takiego szyszkowego skrzata. Na te filcowanki jeszcze za wcześnie, za duży udział igły w tej pracy. A może Mała się przekona? Chciałabym, bo zawieszki zgrabniutke są.


Firmie Coricamo dziękuję za gazetkę. Pełną zawartość tego numeru możecie zobaczyć online tutaj, zachęcam bo jest szansa, że znajdziecie coś dla siebie.

Teraz idę poczytać Wasze recenzje.
Pozdrawiam!
:)



18 komentarzy:

  1. Lagodna recenzja, ja napisalam ostrzej, ale taka jest prawda, ze kiepsko jest :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna recenzja, z kartek to mi się te ptaszki podobają i filcowe zawieszki.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mikołajowi i reniferowi mówię twarde i zdecydowane raczej nie. Ale jeszcze parę prace oprócz zaprezentowanych u siebie mi się podoba między innymi te filcowe zabaweczki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj.
    Dobra recenzja. Tak jak i Tobie nie podoba mi się symulacja haftu, często teraz spotykana w polskich czasopismach. Przy tak małych haftach można by było już dodać zdjęcia prawdziwie wyszytych kartek a nie tak kiepskich symulacji.
    Ostatnio zakończyłam haft, który też był z schematu z polskiego czasopisma, i przyznam że jeśli by na zdjęciu w czasopiśmie tak wyglądał jak u mnie to gazetka rozeszła by się migiem, a tak te symulacje tylko zniechęcają do wyszycia zamiast zachęcać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, że napisałaś o tych błędach, bo chciałam wyszyć ptaszki i Mikołaja - oczywiście, gdy wreszcie kupię gazetkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo inspirujące Inspiracje, chciałoby się siedzieć i tylko robić te wszystkie ozdoby i cudeńka - zapraszam czasem do mnie na quillingowamama.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie kupuję, nie warto... znowu niczego ciekawego nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile recenzji tyle różnych zdań :).

    Fajne są te zawieszki filcowe.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa gazetka, zawsze warto coś nowego podpatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja odnoszę wrażenie, że był czas jakoby już swój język mieć zaczęliśmy, a teraz z powrotem gęsimy i to z jeszcze większą siłą :-(

    OdpowiedzUsuń
  11. Filcowe zawieszki chyba wszystkim się podobają. :) Hafty na kartki mi się nie podobają ...
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  12. W tym numerze moje serce skradły skrzaty szyszkowe i filcowe zawieszki. :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj, te nasze polskie gazetki rewelacyjne nigdy nie były. Ale to, co zamieszczają w nich teraz, to dla mnie beznadzieja :(
    A szkoda, bo w tym roku pewnie po raz setny będę musiała haftować coś na święta ze starych numerów "Kramu z robótkami"...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. super opis. ja wlasnie przygotowuje.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mnie się najbardziej spodobała bombka w stylu folk, jeśli zdążę do świąt to ją wyhafcę ;)

    OdpowiedzUsuń

Każde Twoje słowo jest dla mnie cenne :)