kategorie:

wszystkie (869) zabawy (580) krzyżyki (572) mix technik (153) kartki (127) ogólnie (46) szydełko (36) hardanger (34) szyte (28) druty (18) Wielkanoc 2020-2021 (13) Wielkanoc 2022-2023 (9) Sampler (7) makrama (5)

sobota, 21 stycznia 2017

Tulipanki czerwone

wyszyłam z myślą o kartce:


materiał kanwa biała 23ct.
nici mulina Ariadna
czas 6,5 godz.
rozmiar 53x52 krzyżyków


Po postawieniu planowych krzyżyków:




Uznałam, że nie chcę backstitchów, lubię backstitche i lubię również te takie"dziwne" niedokończone. Ale w tym hafcie uznałam, że bez kreseczek jest delikatniej a tulipanki są bardziej  naturalne i z gatunku tych "postrzępionych". Jak postanowiłam tak zrobiłam. Dorobiłam tylko w prawym dolny rogu kilka zielonych krzyżyków by listek był listkiem. 
Zmieniłam również kolorystykę, dobrałam sobie nitki według własnego uznania, zmniejszając ich ilość do czterech odcieni czerwieni i jednego - zieleni. Długo się wyszywało, przez co ten wzór na kartkę jest nieekonomiczny. Dużo było moich koniecznych zmian, ale dzięki temu efekt mi się podoba i ostatecznie jestem zadowolona.



Schemat haftu stworzyła Elcja i zorganizowała z nim zabawę SAL-ową:






Dziękuję za przemiłe komentarze pod ostatnim postem.
Pozdrowienia przesyłam!
:)



34 komentarze:

  1. Zapachniało wiosną :) Piękne tulipanki.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście tulipanki świetnie wyglądają po zmianie kolorów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To nie moje kolory, ale sama praca jest przepiękna! Masz talent, kochana! Mi by wyszły jakieś nitki poplątane, raczej przypominające kłębek ścinek do wyrzucenia he he he

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna kartka, a tulipanki wyszły Ci bardzo fajnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta karteczka kojarzy mi się z naszym kobiecym marcowym świętem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna kartka. I masz rację, haft wygląda bardzo delikatnie bez backstitchy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tulipanki bez kresek też pięknie prezentują się w tej otoczce kartkowej. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne tulipanki, zapachniało wiosną :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Violka, karteczka jest delikatna i piękna!
    Wzorek rzeczywiście dość pracochłonny na kartkę, ale chyba zbyt mały na obrazek.

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne! i takie zdjęcia inne...pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoja zmiana bardzo mi się podoba, tulipany wyszły świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne tulipanki, super wyglądają po Twoich zmianach, fajnie że ten haft ma też inne oblicze!

    OdpowiedzUsuń
  13. Też już kilka razy w mojej hafciarskiej karierze zrezygnowałam z backstitchów dla efektu delikatności haftu, takiego jakby rozmycia. Karteczka wyszła urocza, delikatna właśnie i taka bogata i subtelna jednocześnie :)
    Miłej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładna kartka :) Ja też planuję tulipany wyszyć bez konturów.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie wyszły Twoje tulipanki. Powstała piękna karteczka.
    A ja mam totalne SAlowe zaległości.
    Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Podoba mi się...nawet bez konturów:)
    Na pierwszy rzut oka wyglądają...jakby były namalowane akwarelką:)
    Prawdziwie wiosenna karteczka:)
    Pozdrawiam
    K.

    OdpowiedzUsuń
  17. O już widać wiosnę. Piękne tulipanki.Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowny haft. Twoja interpretacja jest fantastyczna ♡.♡ kciuki w gore :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Prześlicznie, jestem oczarowana ! Pozdrawiam cieplutko i życze spokojnej nocy dużo zdrówka <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepiękne te tulipanki, oj zapachniało wiosną :)))

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajne kwiatki lubię takie delikatne karteczki☺ pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Super wyszły właśnie takie- karteczka urocza

    OdpowiedzUsuń

Każde Twoje słowo jest dla mnie cenne :)